Guillermo Turina
Va començar els estudis de violoncel a l’edat de tres anys amb la professora Arantza López seguint el mètode Suzuki. Va continuar la seva preparació amb María de Macedo i amb Miguel Jiménez, fins que va ingressar al Conservatori Superior de Música d’Aragó, on va realitzar el grau superior de música entre 2004 i 2009, en l’especialitat de violoncel, rebent classes d’Àngel Luis Quintana, Maite García i David Apellániz. També va realitzar cursos de perfeccionament musical amb Jaap ter Linden, Anner Bylsma i Pieter Wispelwey.
Arqueologia de la música
El concepte de arqueologia musical és relativament modern. Actualment, músics i musicòlegs de tot el món dediquen una gran part dels seus esforços a la recuperació de repertori injustament oblidat pel pas dels segles i tracten de apropar-se al màxim possible a la seva interpretació amb criteris històrics. Però, com fan la tasca de recuperar la música? Com poden saber com sonava la música de èpoques en què no existien els enregistraments? Quan va començar aquesta tendència de interpretar música del passat? Aquestes i moltes altres preguntes seran desgranades per Guillem Turina, violoncel·lista i investigador especialitzat en la música del segle XVIII.
Conferència només disponible per a usuaris registrats.
Si vols fer-te soci clica aquí: